1
  • 6 september 2018

    Sinds de opstart van de nieuwe bankoverstapdienst op 1 februari 2018 werden 39.758 bankoverstappen aangevraagd. Het gemak en de eenvoud van de vernieuwde dienst zorgde voor een verdubbeling van het aantal overstappen tegenover een jaar eerder. Ondanks deze cijfers verloopt de werking van de dienst nog niet altijd als gewenst. Om een bankoverstap vlot en volledig te kunnen afronden, dienen schuldeisers met domiciliëringen (bv. een nutsbedrijf) en terugkerende betalers (bv. de werkgever of een overheidsdienst) het nieuwe rekeningnummer aan te passen in hun betalingen. Die bijwerking gebeurt echter niet altijd tijdig. Febelfin roept deze tegenpartijen op om zich zo snel als mogelijk aan te passen en hun wettelijke verplichtingen na te komen.

  • 26 juni 2018

    Dit weekend beginnen niet enkel de zomersolden maar trekt ook de zomervakantie op gang. Het is de start van een periode waarin mensen traditioneel heel wat aankopen doen en betalingen verrichten. Elektronisch betalen blijft ook hier de beste keuze: het is gemakkelijk, snel, altijd mogelijk en veilig. Met een paar voorzorgsmaatregelen kunnen consumenten zowel in binnen- als buitenland zorgeloos elektronisch betalen.